EDI komunikácia
Elektronická výmena dát (EDI). Ide o snahu dosiahnuť zníženie nákladov spojených s výmenou dokladov, zvýšiť rýchlosť tejto výmeny a eliminovať chybovosť pri spracovaní dokladov.
Úlohou EDI je zaistiť celkovú funkčnosť výmeny elektronických dokladov v čase.
Ako náhle je zaistený vstup a výstup dát v štruktúrovanej podobe z podnikového systému spoločnosti KPIS Codex, je schopná plnohodnotne komunikovať bez ďalších problémov.
Ako EDI komunikácia funguje
Jednoducho si môžeme uplatnenie EDI ukázať napr. na procese objednávania tovaru. Odberateľ vystaví objednávku vo svojom informačnom systéme KPIS Codex. Vystavená objednávka odchádza cez EDI v elektronickej podobe dodávateľovi. Dodávateľ prijme EDI objednávku do svojho systému. Objednávka dorazí elektronicky a prijatie vyzerá tak, že objednávka automaticky „vznikne" priamo v informačnom systéme. Rovnako jednoducho a efektívne sa dajú pridať ďalšie typy dokladov, ako sú faktúry, dodacie listy, príjemky apod.
Spoločnosti využívajú služby špecializovaných EDI poskytovateľov, vďaka čomu eliminujú počiatočné investície a tiež starosti o každodenný chod a správu EDI systému.
Informačný systéme KPIS Codex komunikuje s viacerými poskytovateľmi EDI komunikácie, ako sú EDITEL, EDI ORION...
Posledná zmena (Pondelok, 24 Marec 2014 15:42)