Ako správne opraviť chyby v Registračnom liste fyzickej osoby /RLFO/

Ak zamestnávateľ zistí, že na RL FO - prihláška uviedol napr. nesprávny typ zamestnanca alebo nesprávny dátum vzniku poistenia zamestnanca, pričom tento zamestnanec u neho ešte pracuje (teda neodhlásil ho medzičasom z poistenia a ešte neposlal odhlášku),  zašle do systému elektronických služieb Sociálnej poisťovne elektronicky RL FO - zrušenie prihlásenia a následne zašle RL FO - prihláška so správnymi údajmi.

Ak však uvedie nesprávne údaje na RL FO - odhláška zamestnanca, je potrebné, aby kontaktoval priamo príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne,pretože RL FO - odhláška nie je možné opraviť elektronicky.

Rovnako je potrebné priamo kontaktovať pobočku aj v prípade, ak na chybné údaje (či už v RL FO - prihláška, odhláška alebo RL FO - prerušenie )príde až po tom, ako už zamestnanca odhlásil z registra Sociálnej poisťovne.

V takejto situácii zamestnávateľ písomne požiada pobočku o opravu údajov týkajúcich sa zániku poistného vzťahu zamestnanca (storno odhlášky).

Ak je nesprávny údaj uvedený v RL FO - prihláška, po otvorení poistného vzťahu pobočkou, resp. po vystornovaní odhlášky, zašle elektronicky RL FO - zrušenie prihlásenia a následne zašle RL FO - prihláška ako aj RL FO - odhláška so správnymi údajmi.

Ak bol odoslaný nesprávny údaj uvedený v RL FO - prerušenie, zamestnávateľ pobočku požiada o storno už zaslaných údajov prerušenia  a odošle ich správne (prerušenie sa tiež nedá stornovať elektronicky).

Posledná zmena (Štvrtok, 29 Jún 2017 12:43)